Sunday, May 3, 2009


بجد انت مين

تايه فى دموع وانين

خدعاك كل السنين

جواك انسان حزين

بجد انت مين

بتضحك قدام الناس

واكيد جواك احساس

وثابت زى الاساس

بجد انت مين

عنيك مليانه دموع

وقلبك بين الضلوع

مطفى طفا الشموع

ومحبوس مهو سجين

بجد انت مين

الضحكه كانت فيك

وحنيتك ملك ليك

والنظره وراها غموض

وراها بحر سكوت

اعاصير ودوامات

وحاجات تجرح فى الذات

بجد انت مين

انت الامل كان فيك

علمت الحب وبان عليك

ودخلت مدرسه الاحزان

وصلت الاحاسيس

وكتبت الاشعار على الكراريس

بجد انت مين

انت الى كنت شجاع

وبتقول الاقاويل

انت الامل اللى كان

لايمكن يكسره انسان

ولا الاحزان تأثر فيك

بجد انت مين

فى بحر الحب ابحرت يامسكين

وظنيت انك امير العاشقين

سبقت وكنت اول المغامرين

نسيت قبليك الغرقانين

بجد انت مين

مرت عليك سنين

ولسا مكانك يامسكين

متخبط بين كل الناس

مش فاهم ايه الاساس

تعبان ودايما وحزين

بجد انت مين

اطلع من اللى انت فيه

وانسى كل اللى فات

وانسى الذكريات

الجب رزق جميل بيجى زى النصيب

بجد انت مين

يلا احنا بناديلك

وحشان سنينك

اركب معانا سفينه المتوكلين

فيها الحب كتير

فيها الامل كبير

بجد انت مين

7 comments:

انا ملكه زماني وقصري كله ناس said...

السلام عليكم
البوست المره دي له مذاق مختلف واحساس جميل جداوممكن من كل جمله فيه نعمل موضوع تاني وده حاجه كويسه انه يكون شامل اكتر من حاجه حتي اسمه بجد انت مين؟
اعتقد ان الواحد لازم بينه وبين نفسه يبقي عارف هو مين بس ساعات الواحد بيتوه من نفسه وتلاقيه بيحاول يبقي واحد تاني بس ده من الخارج لكن بينه وبين نفسه عارف هو مين
عجبتني كام جمله
اركب معانا سفينه المتوكلين
مش عارفه ليه اول مقرات الجمله دي افتكرت سفينه سيدنا نوح بمعني اللي ركب السفينه هينجي من الطوفان مش هيغرق .وكمان اللي هيتوكل علي الله ويسبها علي ربنا عمره مهيغرق

الحب رزق جميل بيجي زي النصيب
اه الحب نصيب ورزق زيه زاي الشغل والنجاح بس ربنا بيقول اسعي ياعبد
يعني مش نقعد في البيت وعايزين نشتغل ونقول لسه النصيب مجاش
مش معني كده ان ندخل في علاقات علشان بندور عالانسان المناسب لا
بس برضو معزلش نفسي وافضل مستني النصيب لما يجي
انا شيفه اني زاي مبحط هدف اني انجح في شغلي وبسعي في ده
برضو اسعي فاني ارتبط بشخص كويس
وكون عيله وحقق حلمي في الاستقرار
بس ده طبعا بيختلف من بنت وولد
الولد ممكن يسعي ويدور واعتقد كمان البنت ولو قابلت حد كويس وبيتقي الله تحاول تتمسك بيه .وطبعا كل شي بيد ربنا
عموما البوست رائع وعجبني
وتمنياتي لك بمزيد من التقدم والنجاح
وتحياتي

WhItE HeArT said...

عجبني رد انا ملكة زماني وقصري كله ناس اكتر من البوست بصراحه

ده رد ببوست لوحده

بس بوست مميز يااحمد كفاية انه اهداء لأاي انسان مش لاقي نفسه

ربنا يكون فو عونك عارفك مشغول اليومين دول وبالتوفيق

منى said...

حلوه اوى جدا
قراتها كتيير
وكل مره اكتشف حاجه جديده

بجد انت مين
؟
يا ترى احنا فعلا بنقدر نعرف الناس اللى حوالينا كويس ولامجرد اسماء ووجوه وفجاءه ممكن نكتشف حاجات كتير

تحياتى

secret-love said...

انا ملكه زمانى وقصرى كله ناس
تختار عناوين مااقواها وما اعقلها
الموضوع ده فعلا ميزته حاجه انه ممكن يكلم كل الناس لان فعلا كل بيت ليه معانى كتير وتقدر تعمل منها موضوع وفعلا الحب رزفق جميل بس ياريت الواحد يطله من دماغه ويعرف ان الحب الحقيقى هو اللى فى الله بجد هو ده الحب اللى هيدوم فى الاخرهو وبدج لما ربنا بياذن ان يتولد حب جديد بين اى شخصين فى الدنيا بيكون حتى لو مش بايدك او انت مخططله لان كل شىء فى اجل مسمى

secret-love said...

حماده
اسمع انت عارف انا كتبته ليه ومين اول واحد كان فى دماغى واحد بجد حبيته وحسيت انه منى ومنكرش ان المطلع كان ليه وبعد كده الكلام جرى لحد ما
البوست خلص
ربنا يوفقنى ويخلينى دايما احس بيك
بحبك اوى

secret-love said...

منى
يمكن انا اللى بعلقولى يدعدوا على الصوابع
وانا راضى بكده وخلاص لان دول من الاخر هما الخلاصه وبجد بحس ان انته عيلتى اللى بحب اتكلم معاكو وان كنت مقصر فى تعليقاتنى وحتى دخولى على بلوجتك فبجد انا فملكوت تانى
اعذرونى بجد

Anonymous said...

عبده بجد كتير حلوة وفي انتظار كل جديد